Brugerguide

Guide: Markedsføringsomkostninger

Her kan du finde en guide til hvordan du kan bruge systemet til, at holde administrere og analysere dine markedsføringomkostninger samt hvordan du tilføjer markedsføringsomkostninger.

Skrevet af: Charlotte Stidsen (Customer Succes Manager)

Oprettet: 24.10.2024

Opdateret: 24.10.2024

Sådan bruger du markedsføringsomkostninger

Denne brugerguide er en del af vores samlede guidebibliotek, som hjælper dig med at få mest muligt ud af estatetool. Vores system er udviklet til at understøtte ejendomsbranchen på en intuitiv og effektiv måde. Hver guide fokuserer på et specifikt modul eller en funktion i systemet og guider dig igennem trinene for at sikre, at du får det bedste ud af værktøjet.

Uanset om du arbejder med udlejning, håndtering af mediemateriale, eller administration af ejendomsdata, vil du finde detaljerede forklaringer og trin-for-trin instruktioner i vores guides. Formålet er at give dig de nødvendige redskaber til hurtigt og effektivt at navigere i systemet og udnytte de funktioner, der gør din hverdag lettere.

Guiden indeholder:

Klik på en af ovenstående punkter for hurtigt at finde svar på det du søger. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores support på support@estatetool.dk eller +4532163216

Indledning om denne guide

I denne guide vil vi gennemgå, hvordan du registrerer og logger markedføringsomkostninger direkte i systemet. Dette giver dig et overblik over dine omkostninger til markedsføring, som gør det muligt at skabe et præcist overblik over markedsføringsinvesteringer, optimere kampagner og øge effektiviteten i forhold til kundeanskaffelse. Funktionen er tilgængelig via menupunktet ‘Markedsføringsomkostninger i menuen i venstre side. 

Hvis systemet skal have mulighed for at skabe de værdigfulde relationer mellem markedsføringsomkostninger, UTM-koder og leads/kunder kræver det at markedsføringsomkostningerne er oprettet korrekt, at UTM-koderne er tilknytter samt at lead modulet er korrekt konfigureret. Er du i tvivl om dette – Kontakt venligst vores supportteam. 

Oprettelse af markedsføringsomkostninger

Ved at registrere markedsføringsomkostninger i systemet bliver det muligt at analysere, optimere og målrette din markedsføring. Følg nedenstående step-by-step guide for at oprette markedsføringsomkostninger direkte i systemet:

Funktionen: Markedsføringsomkostninger

Sådan oprettes en markedsføringsomkostning:

  1. Gå til ‘Markedsføringsomkostninger‘ i menuen i venstre side.
  2. Klik på knappen ‘+ Tilføj ny omkostning‘ for at oprette en ny markedsføringsomkostning.
  3. Udfyld de relevante informationer om omkostningen.
    • Marketingstype: Vælg typen af markedsføringsaktivitet, fx sociale medier, Google Ads, trykte annoncer osv.
    • Marketingskanal: Angiv den specifikke markedsføringskanal, fx Facebook, Instagram, Google, lokale aviser osv.
    • Bestilt af: Angiv den person eller afdeling, der er ansvarlig for denne omkostning.
    • Budgetteret udgift: Indtast den budgetterede udgift for markedsføringen
    • Afholdt udgift: Indtast den afholdt udgift for markedsføring
    • Interne Bemærkninger: Tilføj eventuelle interne kommentarer, der kan hjælpe med at give kontekst eller forklare beslutningen om denne udgift.
  4. Tilknyt markedsføringsomkostningen til kampagner via UTM-koder:
    • Med vores lead-modul, kan I nu spore effektiviteten af markedsføringsomkostninger via UTM-koder. Dette gør det muligt at analysere, hvilke kampagner der leverer de mest værdifulde kunder, og hvad omkostningen er pr. kunde.
  5. Når alle oplysninger er udfyldt, klik på ‘Gem‘ for at oprette omkostningen.


Sådan redigeres og slettes en markedsføringsomkostning:

  1. Klik på ‘Rediger‘ ikonet for at redigere en omkostning.
  2. Klik på skraldespandsikonet for at slette en markedsføringsomkostning. Bemærk at hvis der er tilknyttet bemærkninger eller UTM-koder også blive slettet da relationen mellem disse bliver brudt. Indsamlet data via leads og UTM-koder vil ikke blive påvirket.

Markedsføringsomkostningerne er inddelt i år og måneder, og for hver måned kan registreres de afholdte markedsføringsomkostninger der har været på ejendommen.

Når I opretter eller redigerer en markedsføringsomkostning for en bestemt måned, får I mulighed for at registrere detaljer som markedsføringstype, kanal, budgetteret og faktisk udgift samt interne bemærkninger. I kan også tilknytte omkostningen til en specifik UTM-kampagne for præcis sporing af resultater. Dette sikrer, at omkostningerne er tydeligt forbundet med relevante kampagner og kan måles op mod de leads, de genererer, hvilket giver et solidt datagrundlag for fremtidige beslutninger.

Er du i tvivl om noget?

Er der noget i denne guide, der ikke giver mening eller føler du at du har brug for yderligere hjælp til brug eller opsætning så tøv ikke med at kontakte vores supportteam.

Vil du vide mere om ejendomsmarkedets bedste softwareløsninger? Vi brænder for at give dig en rundtur i systemet og en demo af Ei.DO boligvælgeren.