Release note

Opdatering af estatetool marketing v.4 - Uge 38

Her kan du læse mere om opdateringen af estatetool marketing v4.4.5, som blev frigivet 18.09.2024 og som indeholder vigtige nye funktioner og forbedringer.

Skrevet af: Charlotte Stidsen (Customer Sucess Manager)

Oprettet: 18.09.2024

Opdateret: 18.09.2024

Vigtig information

Vi har en vigtig nyhed om estatetool, som vi har glædet os til at fortælle dig.
Der sker hele tiden opdateringer og forbedringer af vores system, men denne gang er der tale om noget stort.

ESTATETOOL 4.5 ER KLAR!

Opdateringen indeholder:

 

På denne side kan du læse mere om hvordan man bruger de nye funktioner. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores support.

Lead modul

Som noget helt ny, frigiver vi nu et avanceret leadmodul til håndtering af leads og potentielle kunder.

Modulet gør det muligt at håndtere leads der kommer ind fra hjemmesider, boligvælgere (Ei.DO) og vores Open API. Det er selvfølgelig også muligt at oprette leads manuelt i systemet. Der skal foretages noget opsætning i forbindelse med ibrugtagning af lead modulet, så fx leads kan kommer direkte ind fra jeres hjemmeside. Dette kan I kontakte support@estatetool.dk om og aftale opsætning og onboarding. Lead modulet kan findes i venstre menu under punktet Leadkartotek. 
Af vigtige funktioner kan nævnes:

  • Automatisk fordeling af leads mellem brugere i systemet
  • Indsamling af markedsføringsdata via UTM-koder
  • Stamdata og bemærkninger på lead
  • Historik og aktivitet på lead
  • Statusangivelse på lead (Fx I dialog, Igangværende reservation mv.)
  • Tilknytning til kampagner (Åbent hus, bestil fremvisning mv.)
  • Mulighed for indsamling af demografisk og geografisk data
  • Relationer til ejendomme, enheder og tilbud i systemet
  • Mulighed for at tilknytte et lead til et tilbud og derved binde tråd mellem lead og udlejning/salg
 
Det er selvfølgelig vanskeligt at forklare hele vores nye lead modul i en releasenote, så hvis ovenstående har fanget din interesse eller du sidder tilbage med spørgsmål til det nye modul, så tøv ikke med at tage kontakt til os. Du kan skrive eller ringe til Charlotte Stidsen, Customer Succes Manager på +45 25 63 62 61 eller charlotte@estatetool.dk
 

Oversigt over alle leads, deres status, ansvarlig agent og ikoner til hurtige handlinger.

Under spørgsmål og besvarelser kan man aflæse leadets besvarelse på spørgsmål fra kampagnerne samt se eventuelle bemærkninger.

Under UTM koder kan se UTM koder af den aktuelle kampagne leadet er kommet ind gennem. 

Under tilbud kan man se hvilket tilbud leadet eventuelt er tilknyttet.

Signeringsoverblik

Det nye signeringsoverblik er designet for at gøre det nemmere at administrere aktive, igangværende, annullerede/udløbne og færdige signeringsordrer for lejekontrakter og dokumenter. Du finder signeringsoverblikket i venstremenuen under “Signeringsordrer”.

Af vigtige funktioner kan nævnes:

  • Overblik over seneste aktivitet: Vis detaljer om de seneste handlinger på ejendommen, herunder hvilke enheder, handlingstype, tidspunkt, og ansvarlig bruger.
  • Avanceret søgning: Mulighed for at filtrere signeringsordrer ud fra status, dato, og ansvarlig bruger.
  • Preview og download: Se og download nemt dokumenterne i en signeringsordre.
  • Status på underskrifter: Få overblik over, hvilke parter der har underskrevet, og hvem der mangler.
  • Nem frigivelse og påmindelser: Send underskriftspåmindelser med ét klik, og rediger hurtigt modtageres e-mailadresser.
Brugervenligt overblik

Med dette nye modul kan I holde styr på alle aktive, igangværende, afsluttede eller annullerede signeringsordrer. Du kan også se, hvem der har underskrevet, og sende påmindelser med et enkelt klik. Desuden kan modtageres e-mail hurtigt redigeres, hvis det skulle være nødvendigt.

Det er nu også muligt at frigive signeringsordre, som fx er sat på pause mellem lejer og udlejer underskrives, fordi betaling af depositum/forudbetalt husleje afventer.

Det er muligt at filtrere på status, ansvarlige brugere og datoperiode.

 

Oversigt over alle igangværende, færdige og annulleret/udløbet signeringsordrer. 

Få et overblik over, hvilke parter der er inkluderet i signeringsordren, hvem der allerede har underskrevet, og hvem der mangler. Det er muligt at frigive og sende en påmindelse med et enkelt klik. Du kan også nemt redigere modtagerens e-mailadresse.

Screeningsoverblik

Ligesom med signeringsordrer kan du nu få et omfattende overblik over alle igangværende, afsluttede og annullerede screeninger i det nye screeningsoverblik.

Af vigtige funktioner  kan nævnes:

  • Overblik over seneste aktivitet: Se detaljer om de nyeste handlinger, herunder hvilke enheder der er involveret, handlingstype, tidspunkt og ansvarlig bruger.
  • Avanceret søgning: Filtrer screeninger efter status, dato og ansvarlig bruger.
  • Direkte adgang til tilbud og kunder: Hurtig og nem adgang til tilbuddet hvor screeningen er igangsat samt oplysninger om kunden og øvrige vigtige informationer.
  • Status i forhold til deadline: Hold styr på status og deadlines for alle screeninger.

Effektiv administration af screeninger

Dette overblik giver jer fuld kontrol over alle aktive, færdige eller annullerede screeninger. Med avanceret søgning og adgang til de vigtigste oplysninger kan du effektivt administrere dine screeninger og sikre, at alle deadlines bliver overholdt.

Oversigt over alle igangværende, færdige eller annulleret/udløbet screeninger. 

Screeningsmodul

Slut med manuelt arbejde! Det nye screeningsmodul åbner for helt nye muligheder, når det kommer til screening af potentielle kunder. Modulet sikrer en effektiv og strømlinet arbejdsproces, hvor data og informationer indsamlet fra kunder håndteres sikkert og nemt, direkte i systemet. Eksempelvis vil de svar, en kunde afgiver i screeningsformularen, automatisk blive hentet og gemt i systemet og kan efterfølgende overføres til lejekontrakten med ét enkelt klik.

Screeningsmodulet er tilgængeligt på tilbuddet, hvor fra der også kan foretages kredittjek igennem RKI.

Nøglefunktioner i det nye screeningsmodul:

  • Mulighed for at se et preview af den udfyldte screeningsformular.
  • Redigering af screeningsbesvarelser.
  • Automatisk opdatering af kundens stamdata.
  • Indhentning og lagring af dokumenter fra screeningen, herunder kørekort, pas, lønsedler mv.
  • Mulighed for at slette screeningsbesvarelser.
 

Her kan man se og redigere kundens besvarelse af screeningen. Ved at klikke “Opdater lejerens stamdata” opdateres kundens/kundernes stamdata og den nye data kan herefter anvendes på fx lejekontrakten.  

Preview af udfyldt screeningsformular.

Nyt reservationsflow

Der er kommet et ny reservationsflow, som gør det nemmere, hurtigere og mere detaljeret når der oprettes en ny reservation samt tilbud på en enhed.

Af vigtige funktioner i reservationsflowet kan nævnes:

  • Forbedret brugergrænseflade, med mere tydelige sektioner, forklaringer og tooltips
  • Tilføjelse af vigtige datoer, fx reservations deadline, indflytningsdato mv.
  • Tilføjelse af screeningsdeadline og start screening (Erstattet “Send link” funktion)
  • Opdatering af signeringsindstillinger, mulighed for SMS-kode og Aftalt kode
  • Tilføjelse af lejevilkår og betingelser
  • Tilføjelse af månedlige udgifter for lejemålet

Med de nye funktioner, er det også blevet muligt at afvige vilkår, betingelser og månedlige udgifter fra det forudindstillede på ejendommen og enheden. Fx hvis standard depositum er sat til 3 måneder, men man har brug for at det konkrete tilbud kun har 2 måneder.

Her kan lejevilkår og betingelser for tilbuddet nu angives. Det samme gælder for månedlige udgifter. Begge dele kan nu også anvendes på lejekontrakten, hvis standarden fra enheden eller ejendommen skal overskrives.

Her kan vigtige datoer for tilbuddet angives samt screening kan startes og deadline samt reminder procedure kan opsættes.

Øvrigt indholdt i opdateringen

Herunder kan se de øvrige funktioner, forbedringer eller fejlrettelser som også er indeholdt i opdateringen.

  • Landekode tilføjet til kunden.
  • Ved tilknytning af eksisterende kunde, hentes info omkring 2-faktor oplysninger også med over.
  • Mulighed for opsætning og anvendelse af påmindelses mails vedr. screening
  • Hvis en eller flere lejere på tilbuddet ikke har en gyldig e-mail, vises advarsel om dette. Har ingen lejer en gyldig e-mail, kan screening ikke startes.
  • Redigere stamdata på gemte dokumenter (navn & type).
  • Mails vedrørende elektronisk signering der sendes til udlejer indeholder nu ejendom, enhedens adresse, boligens sags nr og indflytningsdato.
  • I lejekontrakt generator kan der vælges om husleje, aconto beløb, depositum & forudbetalt leje skal hentes fra enheden , ejendomme eller fra tilbuddet.
  • Ved status skifte fra udlejet til ledig, kan der angives en procentvis regulering af huslejen, samt hvornår nuværende lejer hæfter til.

Vil du vide mere om ejendomsmarkedets bedste softwareløsninger? Vi brænder for at give dig en rundtur i systemet og en demo af Ei.DO boligvælgeren.